wachten...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

FAQ

Veel gestelde vragen

XL-Party Quality begrijpt goed dat het organiseren van een feest of evenement voor velen niet een dagelijkse bezigheid is. Om die reden hebben we voor jou een lijst met veelgestelde vragen opgesteld zodat je jezelf zo goed mogelijk kunt voorbereiden.

1. Persoonlijk Advies

"Ik vind het moelijk een keuze te maken uit het aanbod, kan ik persoonlijk advies krijgen?"
Onze vriendelijke medewerkers kennen alle artiesten persoonlijk waardoor we je goed van advies kunnen voorzien. Daarnaast kennen we ook heel veel feestlocaties zodat we je ook goed kunnen adviseren over artiesten die het beste passen bij je feestlocatie. Bel gerust even op. Uiteraard kun je ook een e-mail sturen. Alle e-mails worden binnen twee werkdagen beantwoord.

2. Opties

"Wat is het voordeel van het plaatsen van een optie?"
Bij het plaatsen van een optie verkrijg je het eerste recht om de gekozen artiest te boeken. Dit betekent dat je in de periode dat de optie loopt nooit het probleem kan krijgen dat de gekozen artiest vastgelegd wordt door iemand anders. Mocht iemand anders willen boeken, dan neemt XL-Party Quality eerst contact op met je. In dat geval heb je 2 dagen de tijd om als eerste te kiezen. Na deze 2 dagen vervalt je eerste recht voor boeken en krijgt de andere partij de mogelijkheid te boeken.

"Zijn er kosten of andere verplichtingen bij het plaatsen van een optie?"
Het plaatsen van een optie gebeurt te allen tijde vrijblijvend. Hier zijn dus verder geen kosten aan verbonden. Je mag zelfs meerdere opties tegelijk plaatsen zodat je de verschillende artiesten kan vergelijken om uiteindelijk dié artiest te kiezen die het beste aansluit bij je wensen.

3. Kijken bij artiesten

"Is het mogelijk een optreden bij te wonen van de artiesten?"
Jazeker! Als je een optie plaatst via onze website zie je direct de beschikbare bezoek mogelijkheden. Je kunt zelf die bezoekmogelijkheid kiezen die het beste past bij je agenda. Neem hiervoor even contact op met ons.

4. Prijzen

"Waarom staan niet alle prijzen op de website?"
Van een aantal artiesten is de prijs sterk wisselend, zoals bijvoorbeeld bij Bekende Nederlanders. In andere gevallen, zoals bijvoorbeeld bij themafeesten, is de prijs zo sterk afhankelijk van je specifieke wensen dat er geen standaardprijs te noemen is. Vraag gerust vrijblijvend een offerte aan en onze medewerkers zullen je zo spoedig mogelijk contacten en op basis van je wensen een offerte op maat voor je maken.

"Waarom verschillen de prijzen van particulieren met de prijzen voor bedrijven en verenigingen?"
Heel veel artiesten maken gebruik van de zogenaamde prive-regeling in de fiscale wetgeving van Nederland. Deze regeling houdt in dat je als particulier rechtstreeks een artiest uitbetaalt en je een onkostenvergoeding betaalt waarover de artiest wel inkomstenbelasting moet betalen, maar waarover geen werkgeverslasten hoeven te worden betaald. Dat kan in een aantal gevallen een behoorlijk verschil in prijs opleveren. In veel gevallen betaal je als particulier een stuk minder om deze reden dan een bedrijf.

"Zijn de prijzen voor bedrijven uitkoopbedragen?"
Jazeker! XL-Party Quality rekent aan rechtspersonen en bedrijven altijd een uitkoopsom. Dat betekent een bedrag inclusief alle werkgeverslasten en overige kosten. XL-Party Quality heeft van de belastingdienst een zogenaamde inhoudingsplichtigenverklaring ontvangen waarmee je gevrijwaard bent van verdere naheffingen. Je betaalt 1 totaalbedrag. Wel zo handig en overzichtelijk. Uiteraard zijn alle prijzen voor bedrijven exclusief btw.

5. Boeken

"Hoe werkt het boeken via XL-Party Quality?"
Boeken via XL-Party Quality is de eenvoudigste en betrouwbaarste manier voor het boeken van een band, DJ of entertainer. Via onze website kun je heel eenvoudig een keuze maken uit de diverse mogelijkheden. Vervolgens kun je direct zien of je keuze beschikbaar is, een optie plaatsen en een afspraak maken om de artiest van je keuze te bezoeken. Wil je eenmaal boeken? Een telefoontje of mailtje is voldoende…Wij doen vervolgens de rest. Uiteraard worden alle gemaakte afspraken netjes per e-mail bevestigd zodat je alles nog eens rustig kunt nalezen en je ervan verzekerd bent dat al je wensen correct door ons zijn begrepen.

6. Feestavond

"Is het mogelijk een verzoeknummer aan te vragen?"
Boek je een artiest of band? Dan zal dit afhankelijk zijn van het betreffende repertoire. Uit dit repertoire kun je uiteraard altijd een verzoeknummer aanvragen. In sommige gevallen kan de artiest in overleg een speciaal nummer voor je instuderen. Indien je een DJ hebt ingehuurd, is het aanvragen van verzoeknummers uiteraard geen enkel probleem.

"Houdt de artiest ook pauzes?"
Zoals vermeld op onze website spelen de meeste artiesten meerdere sessies. Tijdens de pauze die ze tussen deze sessies hebben beschikken zij altijd over de mogelijkheid om achtergrond muziek te draaien. Uiteraard kun je deze pauzes ook op laten vullen door één van onze DJ's.

"Wij eten in dezelfde zaal als het feest is, bouwt de artiest dan eerder op?"
De opbouw van de artiest zal normaal gesproken 1,5 tot 2 uur voor aanvang van het feest plaatsvinden. Omdat je ook rekening dient te houden met een soundcheck, kan het gewenst zijn dat de opstelling eerder wordt opgebouwd. Je dient dan wel rekening te houden met wachtgeld.

"Waarom wordt er voor de artiest een eenvoudige gezonde maaltijd gevraagd?"
Als een artiest bijvoorbeeld om 20:00 van start gaat met zijn optreden, betekent dit dat hij vaak rond 15:00 al is begonnen met het laden van zijn spullen en het rijden naar de feestlocatie. Dit houdt in dat hij dus na dit tijdstip nog niet heeft gegeten. Om een goed optreden te kunnen verzorgen is het belangrijk dat de artiest uitgerust aan het optreden kan beginnen. De artiest komt daarom wat eerder, zodat hij voor aanvang van het optreden rustig wat kan eten en zich daarna voor de volle 100% in kan zetten. XL-Party Quality kiest ervoor om de kosten van deze maaltijd NIET in de gage van de artiest te verrekenen, maar om dit gescheiden te houden.

"Welke stroomvoorziening is benodigd voor de artiest?"
De stroomvoorziening die de artiest nodig heeft verschilt per artiest. In je optiebevestiging wordt direct een specificatie gegeven van de benodigde stroomvoorziening. Zo kun je tijdig controleren of de artiest van je keuze past bij voorzieningen op de feestlocatie van je keuze.

7. Overige vragen

"Hoe worden de artiesten van XL-Party Quality geselecteerd?"
Een speciaal team van opgeleide medewerkers is continue op zoek naar de allerbeste artiesten in een bepaalde prijsklasse. De selectie gebeurt aan de hand van strenge criteria zoals muzikaliteit, kwaliteit (vrijwel al onze muzikanten hebben het conservatorium afgerond), prijs/kwaliteitsverhouding, originaliteit en betrouwbaarheid in het nakomen van afspraken. Alle artiesten worden vooraf bekeken tijdens meerdere live optredens.

"Wat gebeurt er in geval van ziekte van de artiest(en)?"
Gelukkig komt het niet vaak voor, maar uit te sluiten is het nooit. Als er een artiest ziek wordt, zal er binnen de formatie (indien je een band hebt geboekt) gekeken worden of de betreffende artiest te vervangen is, zodat dezelfde band gewoon op kan treden op je feest. Indien dit niet haalbaar is, zal XL-Party Quality samen met je zoeken naar een passend en gelijkwaardig alternatief.

"Wat gebeurt er als ons feest niet door kan gaan?"
XL-Party Quality staat bekend om haar coulantheid ten opzichte van haar klanten. Echter moeten ook wij onze afspraken nakomen met de geboekte artiesten en kunnen wij daardoor niet voorkomen dat er in bepaalde omstandigheden een percentage van het geboekte bedrag zal moeten worden voldaan.